EKIN BERCELOTEH

EKIN BERCELOTEH

Wednesday, January 19, 2011

Hari ini hari cuti...

Bergambar kenangan dengan pengantin


Antara kawan sekolah rendah yng hadir di majlis kenduri Leen

Sofiya bergaya di Pantai Nipah Pangkor


Bersama anak Mummy


Apa nak jadi dengan blog aku nie.. macam tak hidup.. aku pun satu.. bukan nak update blog.. sibuk menjadi alasan... Hari ini 20.01.2011 Khamis... cuti semperna Thaipusam.. nak keluar rumah takut jalan jam... rumah pula berdekatan dengan Batu Caves... nasib..nasib.. pagi tadi bercita-cita nak kemas rumah tapi sampai sekarang satu kerja pun tak usik lagi.. kanapa lah malas sangat nak kemas rumah hari ini... Anak aku Sofiya yang dah berusia 11 bulan telah aku hantar di rumah pengasuh... ingat kan bila Sofiya dah hantar di rumah pengasuh senang lah nak kemas rumah tampa di ganggu tapi lain pula jadinya... bila dah mula buka TV.... malas pun menjelma... tapi aku tekat lepas siapkan blog nie aku akan mula mengemas rumah..... he..he..he.. harap-harap semangat nie masih kukuh di hati...
Akhir tahun lepas dan tahun baru aku dan suami serta Sofiya bercuti ke Pangkor dan balik kampung di Perak.. Cuti-cuti Malaysia.. Rasa seronok sangat dapat bercuti bersama keluarga... Dah menjadi satu kemestian untuk aku dan suami untuk bercuti setiap tahun... bagus untuk tenangkan fikiran dan mengeratkan hubungan suami isteri... kadang kala kami akan bercuti dekat-dekat je.. ke air terjun Ulu Yam pun jadi lah untuk mengisi percutian di hujung minggu , yang penting kami akan ada aktiviti bersama keluarga... Aku sayang keluarga aku..
Pada bulan Feb hari tu, kawan sekolah rendah aku SKTCS iaitu Leen telah selamat di ijab kabulkan... apa yang paling aku gembira ada lah semasa menghadiri majlis kendurinya.. Aku dapat jumpa ramai kawan sekolah rendah yang lebih 18 tahun tak berjumpa.. Paling terharu ramai kawan yang masih mengenali aku.. Ye lah aku hanya sekolah rendah di sana tapi sekolah menengah di tempat lain... Lagi pun , masa sekolah rendah aku budak pendiam dah kurang menyerlah tapi siapa sangka rupanya ramai yang mengenali dan mengingati aku lagi... Ada yang kagum dengan kerjayaan aku sekarang... Meraka pun kelihatan cantik dan matang.. ada yang dah berkahwin dan ada yang masih solo.. Kawan- kawan... aku rindukan kamu semua... Paling aku rindu kawan ku Salmah
ok lah.. aku tamat kan celoteh aku untuk masa ini.. lain kali kita berjumpa lagi.. sekarang ini masa untuk mengemas rumah.... cayok..cayok....




No comments:

Post a Comment